15 decembrie 2013

Unt de arahide






Sunt convinsa ca ati auzit de faimosul sandvis american  cu unt de arahide si jeleu! Si eu!
Prima data cand am gustat unt de arahide pot spune ca mi-a displacut, cu intensitate, complet ingrozitor! Era gretos: o combinatie de gras-dulce-sarat absolut oribila! Au mai trecut ceva ani si m-am convins ca pe langa faptul ca dulce-sarat ca si combinatie imi displace intr-un mod absolut, exista varietati de unt de arahide la care partea sarata din combinatie este foarte putin perceptibila, asa ca am mai incercat o data.

Pentru ca de ceva timp am un chef nebun de alune, m-am gandit sa imi iau un unt de alune, ca tot eram la cumparaturi! Din obisnuinta, am intors borcanul ca sa vad ingredientele si am avut o neplacuta surpriza: continea grasimi hidrogenate(margarina), sare, stbilizatori…..etc. l-am pus din nou pe raft si m-am gandit ca as putea de fapt sa iau niste arahide bune, nesarate si sa le transform in unt de arahide! Cat de greu poate fi? S-a dovedit ca de fapt este mult mai simplu decat am crezut initial.





Dificultate-simplu
Timp-10min
Cost-ieftin( aprox 6 lei ptr 170 g)

Ingrediente

  • Alune nesarate prajite-170g, eu am luat mogyi, dar daca aveti alte favorite luati-le pe acelea
  • 1 lingura de ulei/unt de cocos, daca nu ai, vei avea nevoie de o lingura de ulei fara gust specific( poti folosi un ulei de struguri sau chiar de floarea soarelui, dar bun)
  • 1 lingurita de miere- sau mai multe, dupa gust


Mod de preparare


Se pun alunele in bolul robotului de bucatarie si mixezi cam 3min.




Adaugi untul de cocos sau uleiul si mierea si mai mixezi inca 2-3min, pana incepe sa se lege. In cazul meu a fost nevoie s ail rastorn in bolul de mixer de mana si sa insist cu mixerul de mana pana s-a facut pasta.
Nu a iesit complet piuretat, erau si niste particule mai mari, dar per total era foarte gustos.





Tips

Se pastreaza la rece, in frigider, intr-un recipient acoperit. Este excelent pe paine prajita cu jeleu de capsune. In loc de jeleu gasesi o marmelada sau gem de capsune, nu dulceata ca este prea dulce.



Ai grija ca are o tona de kcalorii, dar este foarte bun pentru copii.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!