11 februarie 2012

American muffins


Mi-am dorit de ceva timp sa fac muffins. Ce altceva poate fi mai bun pentru un mic dejun de weekend decat o briosa aburinda langa o cafea aromata?
 Am cautat o reteta de muffin mult timp, ca si o tava sau forme speciale la un pret ok.
Stiam ca particularitatea retetei este urmatoarea: lichidele se amesteca cu lichidele, solidele cu solidele si aluatul rezulta din amestecarea celor 2 compozitii. Amestecarea se face cu o spatula de silicon sau chiar cu o furculita, sub nicio forma cu mixerul, asa ca mi-a luat o vreme pana am dat de o reteta cu parfum de autenticitate.
Stiu, o sa spuneti ca puteam sa iau reteta de pe un site american—doar era o reteta de american muffin—dar nu inteleg masurile lor:1 cup—adica 1 ceasca: care ceasca? Ca am in casa 4-5 feluri de cesti: cesti de cafea de la mamaie, de la mama, de espresso, de capucino, de ceai....care ceasca mai exact? Cred ca pentru ei este un standard si pentru ca eu nu-l stiu....raman la retetele ale caror masuri le pot intelege.
Am spus mereu ca bucataria este mai mult o altchimie decat chimie, dar e bine sa ai niste masuri standardizate pentru reusita unei retete, desi la final, nu poti cuantifica exact in grame sau mililtri
Atentie!!! Reteta este de post




Dificultate-simplu
Timp-40min
Cost-ieftin


Ingrediente

  • 300g zahar(daca va doriti sa fie mai dulci, plusati la cantitatea de zahar, in reteta asta, briosele sunt moderat de dulci)
  • 600g faina
  • 400ml apa rece
  • 100ml ulei de floarea soarelui
  • 5 lingurite de otet balsamic
  • 1 praf de copt
  • 1 lingurita de bicarbonat de sodiu
  • ½ lingurita de sare
  • Vanilie, esenta de vanilie-depinde ce ai prin casa- sau ceva “miroase” cum zice mamaie
  • Eu am pus niste coaja de lamaie zaharisita (initial ca decor, doar ca sa constat ca e o greseala- se ard daca sunt la suprafata, dar in interior le parfumeaza)...asa ca poti pune orice:nuca, migdale, coaja de portocala, de lamaie, fructe confiate, scortisoara....



Mod de preparare


Asa cum spuneam, particularitatea acestei retete este ca se amesteca in 2 recipiente lichidele cu lichidele si solidele cu solidele: apa rece (care nu va fi o problema avand in vedere vremea de afaraJ), uleiul, otetul balsamic, esenta de vanilie se pun toate intr-un recipient.
Intr-un vas mai mare se pune faina, zaharul, praful de copt, zaharul vanilat (daca ai folosit zahar vanilat)



Se toarna lichidele peste solide si se amesteca cu o furculita sau cu o spatula de silicon. Nu-ti face grija daca pe alocuri aluatul nu este omogen! Nu-i nicio problema, ba din potriva am putea spune, e mai bine asa!






Lasa amestecul la frigider pentru 15-20 de min ca ma apoi sa le pui in forme.
Eu, initial nu am lasat la frigider, aluatul pentru prima tava de briose, dar am constatat ca cea de a doua tava a crescut mai frumos ca prima, asa ca mai bine lasati aluatul la odihnit.



Eu am gasit formele acestea de muffin la Lidl- cu 15 lei 12 forme rozalii de silicon(super afacere, stiuJ) -pe care le-am tapetat cu hartie de briose- in Carrefour se poate gasi, la raionul cu pungi, plastice si alte traznai si este f ieftin, 50 de bucati cu1,5 lei, dar se gasesc si unele mai frumoase, cu desene, la Ikea- 65buc la aprox 5 lei)





Se umple pana la nivelul hartiei cu aluat—aluatul de briose nu va fi ca si cel de chek, nu va curge, va fi mai asemanator de aluatul de fursecuri, asa ca te vei folosi de spatula+lingurita.



Se coc in cuptorul preincalzit, la foc mediu, cam 20-30 de min. se scot cu mare usurinta din forme, doar prin rasturnare, dar atentie ca frige! 





La final au o crusta crocanta si un interior fraged.






Tips

Puteti decora sau adauga crema peste briose, dar eu le-am mancat cu putin unt si impreuna cu o cafea, de dimineata.



Este prima oara cand fac briose, asa ca voi mai face si de acum inainte, in diverse combinatii.






7 comentarii:

  1. Imi plac muffins-urile tale...nu am facut niciodata fara oua, ar trebui sa incerc. Weekend frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Timea, si mie imi plac...au o textura frageda si m-a frapat faptul ca nu au oua. Weekend frumos si tie!

      Ștergere
  2. Hey, imi plac muffinsi tai!Sa stii ca se gasesc pe net o multime de convertoare ce transforma cups in grams, cups la ei seamana foarte mult cu paharul nostru obisnuit de 200 ml, in plus eu mi-am cumparat niste cups gradate + lingurite de la carrefour, sunt foarte ieftine,cam 6-7 lei si foarte practice:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Craita ai perfecta dreptate, dar lenea.....imi iau si eu lingurite si cupe gradate ca mare nevoie e de ele in bucatarie! Mersi de pont:)

      Ștergere
  3. Imi place reteta,neaparat de facut,dar neaparat trebuie sa-mi cumpar siliconatele portocalii,numai de dragul lor si sa tot faci muffins.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mihaela, stii cat am cautat forme de muffin? Nu-i vorba ca nu gaseam, dar erau aprox 45-50 lei tava. Unul din avantajele acestor forme este ca se depoziteaza foarte simplu, ocupa extrem de putin spatiu.
      Sa stii ca vreau sa mai fac, sa ma joc cu diverse arome si combinatii

      Ștergere
  4. am incercat f multe rete pt muffinuri...dar cu 400ml apa nu am vazut...ma rog o fi asa la saracie..dar ce nu am inteles chiar de loc de ce mai puneti hartia in forma de silicon???? tocmai de aceea sunt f bune formele de silicon , se scoate usor tot ce se coace in ele...pozele sunt f frumoase toata prezentarea de altfel...de aceea va recomand lucrati pe retetele clasice, in special cele britanice...apoi improvizati...succes

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!