28 ianuarie 2012

Rigatoni cu spanac si gorgonzola



Cata zapada este afara!!! Cred ca nu am mai vazut asa zapada de cativa ani buni; si asta pentru ca tot vorbeam cu o colega, ca la noi nu a fost iarna, ci o toamna prelungita, dupa care iarna a venit asa,din intamplare, intr-o duminica...
A dat Dumnezeu iarna de nu o putem duce-cum ar zice mamaie.
Daca nu trebuie sa ajungi nicaieri la o ora fixa, daca nu trebuie sa fii in alt oras sau ar trebui sa faci cateva drumuri, iarna este foarte amuzanta. Te face sa rascolesti debaraua in cautarea saniei, sa iti pierzi manusile la bulgarit (toata lumea stie ca manusile te impiedica sa faci bulgari perfecti), sa vii cu zapada in par si prin buzunare dupa ce te-ai trantit benevol in zapada groasa.




Am facut o reteta verde, cu spanac, ca sa imi dea forta sa ma bat cu zapada dar foarte rapida, ca sa nu imi ia din timpul de joaca! Va amintiti ca atunci cand eram copii si ne jucam “pe-afara” cel mai rau era cand te striga la masa?

Dificultate-foarte simplu
Timp-15min
Cost-mediu


Ingrediente


  • 500g paste grau dur, mai mari ca si format, eu am folosit rigatoni, dar poti folosi pene, farfale, spirali
  • 450g spanac tocat( inghetat,l-am luat de la Lidl unde era 2lei 450g)
  • 200ml smantana dulce UHT
  • 200g gorgonzola dolce (tot la Lidl am gasit 200g cu 10 lei)
  • Sare de mare
  • 3-4 linguri de ulei extravirgin de masline


Mod de preparare




Inainte de ati sufleca manecile si a te apuca de gatit, pui o oala mare cu apa la fiert pentru paste. Atunci cand incepe sa fiarba, adaugi sarea de mare (cam o lingura rasa), dupa care astepti sa fiarba iar si adaugi pastele pe care le fierbi 7-8min, al dente.



Intr-o cratita generoasa pui uleiul de masline, adaugi spanacul pe care il tii 3-4 minute pe foc, adaugi smanatana dulce si gorgonzola rupta in bucati mici.











Acest sos il tii pana devine omogen, deci toata gorgonzola este topita si incorporata in sosul tau. Daca pastele nu sunt inca facute, tii sosul pe foc mic pana sunt gata pastele.



Atunci cand pastele sunt facute, le scurgi si le adaugi peste sos, le amesteci astfel incat sosul de spanac si gorgonzola sa le imbrace bine de tot si le mai tii pe focul acela mic inca 1 minut.
Le servesti calde la masa, pentru ca pe masura ce se racesc sosul devine din ce in ce mai consitent, datorita gorgonzolei.



Tips

Adauga un vin bun la pastele acestea cu spanac si gorgonzola si ai o masa delicioasa si consitenta intr-un timp record.
Se pot manaca foarte bine si reci, deci pot fi luate la pachet la serviciu fara probleme.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!