11 decembrie 2011

Varza de Bruxelles


Am gasit in weekend-ul asta o oferta de nerefuzat la Kaufland: varza de Bruxelles, 500g, proaspata, la 2 lei/plasa asa ca aveam, nu aveam chef de varza de Bruxelles, evident ca am luat-o! Era mult prea bun pretul pentru a nu profita de el. Acum, ca sa zic? Ca sunt un fan al legumelor iar varza asta mica este pentru mie o adevarata delicatesa? Recunosc, nu este cazul, dar ma gandesc ca asa mica cum e, este macar funny, asa ca...la gatit cu ea!



Dificultate-simplu, dar avand in vedere ca era prima data pt mine, mi-a luat ceva timp ca sa ma prind ce sa fac cu ele
Timp-15min la aburi
Cost-daca le iei ca mine, “la oferta”, ieftin de tot, dar de obicei sunt scumpe

Ingrediente

  • 500g varza proaspata de Bruxelles
  • 2-3linguri de ulei de masline
  • Piper proaspat macinat
  • Sare, un praf, de gust


Mod de preparare

Prima problema: de spalat e simplu sa o clatesc cu ceva apa rece, dar fac a fel ca la varza adevarata si ii indepartez primele foi?
Problema 2: daca ma apuc sa indepartez foi, mai ramane si ceva de mancat din varza asta mica?
Mi-am adus aminte ca am citit eu undeva ca cu cat mai verde este o frunza cu atat mai mult fier contine, asa ca de ca sa aruncam bunatate de fier? Lasa-le asa cum sunt, taie putin din cotor ca e cam lemnos si la “aburit cu ele”!


Le-am pus intr-un vas special de gatit la aburi, pentru 20 de min. Desi intentia mea era sa le las un pic al dente, dupa 20 de min de abureala au iesit bine facute, asa ca mai bine nu faci exact ca mine si le verifici dupa 15min ca sa vezi daca nu cumva sunt ok.

Am terminat cu gatitul si aveam 2 optiuni: sa le trag in putin unt incins sau sa le stropesc cu ceva ulei de masline, un praf de sare si ceva piper proaspat macinat si sa le fac parte din garnitura pranzului de duminica.



Avand in vedere ca pranzul de duminica consta in friptura de porc si piure de cartofi, am decis sa las varzutele mele mai natur, asa ca le-am stropit cu putin ulei de masline, le-am pudrat cu praf de piper si le-am integrat in pranzul meu de duminica.



Tips
Dupa cum vezi, fie ca alegi varza de Bruxelles ca un fel simplu, dietetic si de post sau ca parte a unei garnituri asortate, este simplu de gatit si gustoasa.

4 comentarii:

  1. pentru mine chiar e o delicatesă, iar cum în oraşul meu nu se prea găseşte, anul ăsta am şi cultivat pentru prima dată. frunzele de deasupra se înlătură numai dacă sunt veştejite, ca şi la varza normală, iar cotorul se taie într-adevăr. se mai poate cresta în partea cu cotorul, o singură dată sau în cruce, ca să se pătrundă mai bine, dar se face destul de repede oricum. dacă o fierbi pe aburi, e bine să o laşi la început vreo câteva minute fără capac, ca să iasă sulful. să vă fie de bine! ştii că are de 4 ori mai multă vitamina C decât portocalele? aşa că ai făcut o alegere bună ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. @puideblog.....ce bun e sfatul tau "dacă o fierbi pe aburi, e bine să o laşi la început vreo câteva minute fără capac, ca să iasă sulful"!!! Asa este, are un gust mai pregnant de sulf fata de varza obisnuita, dar am sa aplic metoda ta data viitoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincera sa fiu, eu nu aveam curajul tau nici daca era gratis. Dar daca la tine pare ca a avut succes poate ii dau si eu o sansa daca vad o oferta asemanatoare :D

    RăspundețiȘtergere
  4. @Roxana.....sa inteleg ca nici tu nu esti un fan al "verziturilor" in general?:)))
    Sa stii ca ma gandeam, zilele trecute, ca ceea ce ma atrage pe mine cel mai mult la bucatareala este crearea din nimic a ceva bun: ma plimb prin supermarket, imi face ceva cu ochiul si de acolo incep sa construiesc ceva de mancare comestibil, uneori chiar bun!
    Asa ca singurul meu sfat in bucatarie e: incearca orice, nu prea ai cum sa gresesti!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!