21 august 2011

Un fel de tochitura de pui



Tochitura este un fel de mancare foarte des intalnit la restaurantele cu specific romanesc. Cate o data este mai bun, alta data trazneste de usturoi adaugat din belsug ca sa ascunda cumva ingredientele de proasta calitate sau pur si simplu asa este acolo reteta.
Astazi, pentru ca am trecut prin supermarket si ficateii de pui erau la oferta, m-am gandit sa fac o tochitura, sau un fel de tochitura, cu ficatei si carne de pui, ceva condimente si un sos bogat de rosii.


Dificultate-simplu
Timp 10min de pregatire, 40 de min de coacere
Cost-mediu




Ingrediente
  • 250g ficatei de pui, spalati, bine scursi si taiati in 2
  • 300g  carne de pui taiata in bucatele mici-eu am folosit o pulpa de pui dezosata
  • 1 conserva de rosii de 400g, rosii decojite in suc de rosii
  • 4linguri de ulei de masline
  • 2 catei de usturoi nedecojiti-nu-mi place aroma puternica de usturoi
  • Piper proaspat macinat
  • Cateva fire de cimbru
  • Cateva fire de ardei iute uscat—daca vrei putin picant
  • Sare de mare, adaugata la final


Modalitate de preparare


Speli bime carnea si ficateii, ii scurgi de apa si ii tai bucati. 






Incalzesti uleiul intr-un ceaun, impreuna cu usturoiul, piperul proaspat macinat si fulgii de ardei iute.



 Adaugi intai bucatele de pui, le tii 1-2 minute, amesteci cu o lingura de lemn. 




Adaugi ficateii de pui, amesteci si pui capacul. 




Lasi sa se faca carnurile pentru 10min, dupa care adaugi rosiile taiate si tot sosul din conserva. 



Adaugi 50ml de vin sec si lasi sa fiarba la un foc mic de tot cam 30-40 de min.




Cand tochitura este gata adaugati ceva piper macinat si sarea. Sosul s-a concentrat, gustul de ficatei “s-a transmis” si sosului. Este numai buna de dat la masa cu niste mamaliguta fierbinte alaturi.





Tips
Merge foarte bine si un piure de cartofi la tochitura asta, dar eu am mancat-o cu mamaliga. 

2 comentarii:

  1. Tot cu mămăligă îmi place şi mie tochitura.
    Iar cimbrul îmi place şi mie mult de tot.
    Super reţeta!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Teodora, ai gusturi fine, ca de obicei.....
    Sa fiu cinstita nu am mai mancat tochitura de vre-o 5 ani si mai bine...asa ca a fost o adevarata desfatare.

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!