29 aprilie 2011

Salata de andive si rechin afumat

Am cumparat prima data rechin afumat anul trecut prin vara si am facut niste tartine simple si aromate. Am luat iar rachin afumat, care are toate calitatile pestelui afumat cu o mentiune: nu este de loc sarat. Asa ca daca tii dieta hiposodica, daca retii apa in tesuturi si nu trebuie sa consumi multa sare, rechinul afumat are gustul dar nu si sarea unui peste afumat.

Am cumparat o andiva la bucata din Carrefour care a fost cam 1,7-2 lei, un rechin afumat in folie (cam 5lei)am facut un sos de mustar si a iesit o salata simpla, gustuoasa si foarte crocanta datorita andivei.




Dificultate-simplu
Timp-20min
Cost-mediu(cat o salata la Mc)

Ingrediente
  • 1 andiva
  • 100g rechin afumat
  • 2 linguri de mustar bun( il poti combina-1 lingura mustar de Dijon si alta mustar clasic)
  • 2 linguri de ulei de masline
  • Sucul de la o jumatate de lamaie
  • Piper proaspat macinat
  • Sare de mare


Mod de preparare

Este o salata clasica cu sos, dar trebuie sa te asiguri ca andiva nu isi pastreaza gustul amarui, asa ca incepi operatiunea de “dezamarire” a andivei

“Cum scoti amareala unei andive” cum ar zice mamaie:

tai andiva pe lung, desprinzi foaie cu foaie si lasi frunzele 15min intr-un castron cu apa rece in care ai dizolvat 1lingurita de sare grunjoasa ( eu am pus sare de mare, dar orice sare e ok).



Dupa ce au trecut 15 min, scoti frunzele de andiva din castronul cu apa si sare, le clatesti sub un jet de apa rece si le tai fasii.

Tai rechinul fasii subtiri, il stropesti cu putin suc de lamaie si il pui intr-un castron peste andivele taiate.



Intr-un castronel pui mustarul, piperul proaspat macinat, uleiul de masline si 1lingura de suc de lamaie. Amesteci pana devine omogen sosul si il pui peste andive si rechin. Amesteci, adaugi sare si salata ta de rechin si andive este gata!





Tips

Este o salata care merge foarte bine pusa pe felii de paine prajita si faci din ea un antipasti sau o servesti ca fel unic la o cina usoara, in dieta ta de pregatire pentru vara.

2 comentarii:

  1. Foarte faine andivele, sunt printre preferatele mele.
    În combinaţie cu rechin afumat n-am mâncat însă niciodată.
    Sosul de muştar e o idee bună (pentru siluetă).
    Eu de obicei, pentru andive, fac un pic de maioneză clasică (ceea ce e bine pentru papilele gustative, însă dăunează din alt punct de vedere :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. @Teodora, cred ca maioneza merge perfect cu andivele, dar daca vine vara peste noi trebuie sa dam repede kg de iarna!:)))
    Sa stii ca sosul de mustar, datorita uleiului de masline este catifelat....

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!