21 aprilie 2011

Pizza la tine acasa

Pizza pentru mine nu a fost dragoste la prima vedere. Pe vremea cand eram mica mancam o chestie facuta in casa care era un fel de chec din 6 oua, cu blat de 5 cm si peste care puneam tot ce aveam prin frigider. Era greu de facut, de multe ori iesea cam cruda la mijloc, dar oricum se manca, ca doar pizza in casa era un eveniment in sine.



Pizza mancata in oras era cu aluat de paine, cu cateva fire de carnaciori si mult ketchup.

Apoi a venit Pizza Hut, loc de mare fitza la inceput, poate ca inca mai este, dar eu nu mai trec pe acolo. Era locul in are trebuia sa mergi neaparat daca vroiai sa “mananci o pizza buna”. Am mancat o pizza cu carne de vita, care carne era sub forma de patratele, exact ca la mancarea de caini ( acum, m-am uitat eu banuitoare in stanga-dreapta, poate e o gluma, poate e o graseala, dar mi s-a zis ca “asa trebuie sa fie”). Am mancat-o, ca vorba unui prieten “doar am dat bani pe ea”! Nu mi-a placut atunci si pana in ziua de azi nu am mai fost pe la Pizza Hut, indiferent cat de multi oameni imi explicau ca acolo au mancat cea mai buna pizza.


Imi placea intr-un timp pizza facuta pe cuptor de lemne pe care la inceput o mancam “La cuptorul cu lemne”, pizza casei care mi se parea foarte buna, mai putin partea de piept de pui pe blat de pizza care era si fad sau usor nefacut.

Cu vremea, am mancat pizza, mai buna sau mai rea, dintre care cea mai decenta ar putea fi Jerry’s pizza.


Acum doi ani A. m-a invatat ce inseamna pizza adevarata, pizza italiana, adica pizza margherita. Aceasta pizza a fost facuta in cinstea Reginei Margherita, sotia Regelui Umberto al Italiei.



Facuta prima data la Napoli ea simbolizeaza culorile Italiei unite: pulpa rosie de tomate dulci, peste care se intinde albul mozzarellei topite(obligatoriu mozzarela de bivolita) si care se asorteaza perfect cu verdele frunzelor de busuioc. Este “ piatto unico”, satios dar usor in acelasi timp.


Este in mod obligatoriu facuta pe cuptor de lemne, caci pizza adevarata este coapta numai pe cuptor de lemne (ganditi-va ca la fel se intampla si cu micii romanesti—nu este mic adevarat decat cel pe gratar de lemn, nu cel facut acasa in tigaie!)

Nu spun ca iti va placea imediat aceasta pizza pentru ca noi suntem mai familiarizati cu pizza “cu de toate” (ca urmare a vizionarii intense de filme americane unde comanda ). Ce va pot garanta este ca dupa 2-3 incercari vi se parea cea mai gustoasa pizza: simpla, cu blat subtire, coapta pe lemne, aromata, cu asezonata cu putin ulei iute este pranzul perfect!

Blatul.....cate discutii am auzit pe seama blatului nici nu va inchipuiti! Imi place blatul subtire-subtire, care este covarsit de greutatea mozzarellei si a rosiilor pasate, astfel incat cel mai bine se poate manca pizza cu mana. Pana si in cele mai luxoase restaurante italiene este admis sa mananci pizza margherita cu mana. O pizza buna se poate manca la Horoscop, in Bucuresti, asta asa, ca o recomandare din partea Smart Gourmet.

Nu va inchipuiti ca puteti avea o pizza buna facuta cu ketchup si cascaval, coapta in cuptorul electric sau cu gaze! Dar daca daca tot aveti chef de pizza facuta in casa, pune sos de rosii adevarat, mozzarella cuburi si pentru ca nu aveti un cuptor de lemne si mult din savoare se va pierde, puteti sa puneti kaizer, ciuperci trase in tigaie, carnaciori subtiri si mai stiu eu ce gasesti prin frigider, o pizza de de-ar da afara din Italia, asa cum ar spune Uica.





Dificultate-medie
Timp-40min
Cost-mediu



Ingrediente

  • Aluat de pizza Bella, 1 pachet
  • 1 cutie de rosii cuburi sau rosii decojite taiate
  • Mozzarella, cu cat mai multa cu atat mai buna va iesi pizza, eu am pus gouda
  • Ciuperci proaspete 300-400g
  • 3 carnaciori cabanos
  • 100-150g de kaizer
  • Cateva masline, daca ai
  • Ulei de masline
  • Oregano
  • Piper proaspat macinat
  • Daca vrei o pizza mai picanta, adauga atunci cand mananci ulei picant peste



Mod de preparare



Am facut si eu pizza acasa, cu un aluat cumparat, de la Bella, aluat de pizza, pe care il tii la congeltor, il dezgheti si il pui in tava, dai cut/paste astfel incat sa acoperi toata tava de cuptor. Eu am folosit hartie de copt in tava.



Tragi la tigaie ciupercile taiate fin, proaspete sau din congelator( atunci cand cumpar ciuperci, folosesc ce imi trebuie iar restul ii tai si il congelez, astfel incat le pot pune fara sa le dezghet in prealabil direct in tigaie)




, adaugi carnaciorii, kaizeul si mai stiu eu ce bunatati carnivore mai ai prin frigider.




Atunci cand ai terminat dai tigaia de-o parte.

Peste aluatul de pizza pui rosiile taiate cuburi (rosii din conserva, decojite sau cubulete). Adaugi un fir de ulei de masline, piper proaspat macinat si oregano uscat.



Adaugi continutul tigaii si il intinzi in mod egal pe suprafata aluatului de pizza.



Adaugi mozzarella, cascaval sau gouda si dai la cuptor cam 20-30 de minute.



Tips

Niciodata pizza in casa nu va fi la fel de buna ca cea de la restaurant, in special datorita faptului ca nu ai un cuptor special, dar este ok, de pofta si foarte rapida.




Un comentariu:

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!