17 martie 2011

Paine cu faina de porumb, seminte de in si fulgi de secara

Nu am mancat niciodata paine cu faina de porumb, dar am auzit ca ar fi foarte buna. Luasem fulgi de secara ca sa fac iar paine graham cu fulgi de secara (ca ultima data m-a tinut exact o saptamana) asa ca am adus si niste faina de porumb in aluatul meu de paine. Malaiul este macinat prea mare pentru a fi bun pentru paine asa ca il macini jumate de minut in rasnita de cafea si in acest fel nu mai dai 8-10 lei/kg de faina de malai.




Dificultate-simplu
Timp-15min timp efectiv de lucru, plus timp de crescut
Cost-mediu



Ingrediente

  • 1 cub drojdie de bere
  • 2 linguri zahar
  • 1 lingurita sare de mare grunjoasa
  • 1 ou
  • 500ml lapte
  • 100ml ulei de orez(poti pune orice fel de ulei, dar sa fie de buna calitate)
  • 200g faina de porumb
  • 800-900g faina de grau
  • 200g fulgi se secara(daca ati avea ceva fulgi de porumb de aceia proveniti din porumb, spartura mare de porumb, cred ca ar merge foarte bine, dar eu nu am vazut asa ceva in supermarket)
  • 3linguri de seminte de in



Mod de preparare

Prepari intai faina de porumb: umpli doua rasnite de cafea cu malai, rasnesti 20-30de secunde si ai obtinut faina de porumb.



Intr-un castron mare pui cubul de drojdie, il lichefiezi cu zahar, adaugi oul, sarea, laptele, uleiul, fulgii de secara, seminte de in, faina de porumb si amesteci cu ajutorul unei furculite la inceput, dupa care, asta e bucataria, pui mana! Adaugi faina normala (de data asta am pus faina480) cat cuprinde. Dupa ce ai facut aluatul acopera-l cu un prosop de bucatarie si aseza-l pe calorifer, acum cat mai este cald caloriferul, ca dupa aia dati fuga cu aluatul in balcon, unde bate soarele si il lasati acolo pana isi dubleaza volumul.



Dai jos aluatul de acolo de unde s-a umflat tot si il framanti 20 de secunde, cat sa nu obosesti, dar sa ii scoti aerele din el si apoi il modelezi rapid sub forma de sul pe care il pui in tava de chec, tapetata cu hartie de copt.



Il crestezi, il decorezi cu seminte si il pui iar sa creasca, dupa care il dai la cuptor pentru cam o ora la foc potrivit.




Tips

Are un gust surprinzator, care este undeva intre paine si mamaliga, iar felia de paine este asa de dragut colorata in galben-auriu! Merita macar incercata painea cu faina de porumb!

2 comentarii:

  1. Am pus semn de carte.
    Gand la gand cu bucurie ,cum se zice .
    Alaltaieri vorbeam cu mama -soacra de paine ,ea face la noi paine ,ii spuneam ca am mancat paine din faina de porumb din bulgaria adusa ,mi-a placut gustul si ma gandeam sa caut pe net cum se face ca sa ii spun .
    De vreo 2 ore tot bananai pe la tine ,am intrat sa vad uleiul pikant si n-am mai plecat decat sa iau o gustare ,ca mi-ai facut foame cu cate bunatati am citit.
    Cand spui spartura de porumb ,e ca uruiala care o facem pentru pasari? caci asta face ,macina porumbul mai mare.
    Succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mira, da la uruiala aia ma refeream. cand eram mica,unei matusi, ii placea sa faca o mamaliga mai moale( ii zicea pasat) si era ff interesanta, usor crocanta impreuna cu unt si branza. Daca ai asa ceva, poti incerca.

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!