20 martie 2011

Aluat simplu si fraged pentru tarte dulci

Am tot facut tarte sarate cu te miri ce, dar vroiam neaparat sa fac si cateva tarte dulci, asa ca mi-am adaptat aluatul meu simplu de tarta sarata. Rezultatul a fost un aluat la fel de simplu, aromat si dulce, care este fraged si numai bun de umplut cu creme, fructe, amestecuri dulci in general. Este simplu de facut si iese fraged si gros de aproximativ 0,6-0,7cm, asa ca iti va tine crema de tarta cu succes. Eu o voi folosi cu siguranta si la pasca de Paste.



Dificultate-simplu
Timp-10min, plus min 1ora de stat la frigider
Cost-mediu




Ingrediente

100g unt
150g zahar
300g faina
2oua
1 plic vanilie de bourbon, sau coaja rasa de lamaie, de portocala, sau alta aroma preferata de tine



Mod de preparare

Acest aluat se face rapid, dar necesita ca ingredientele sa fie reci, asa ca si timpul de lucru este unul redus.



Intr-un robot de bucatarie pui untul rece de la frigider, zaharul si faina cantarite bine, aroma aleasa si mixati timp de 30 de secunde pana la amestecarea ingredientelor.



Se varsa continutul din mixer intr-un castron si se adauga cele 2 oua. Se amesteca cu furculita la inceput, dupa care se amesteca cu mana pana la obtinerea unui aluat.



 NU adauga apa sau altceva, chiar daca ti se pare ca este nevoie la un moment dat si ca aluatul se lucreaza mai greu, dar NU este nevoie.



Dupa ce ai obtinut aluatul il pui la odihnit in frigider pentru 1 ora. Daca il faci foaie si vrei sa il dai la cuptor, este foarte important ca aluatul sa fie rece iar cuptorul cald, asa ca dupa ce intinzi foaia-pe masa pudrata cu faina- si o pui in forma, pe hartie de copt, mai tii aluatul cu tot cu tava la frigider pana se incalzeste cuptorul.



Se inteapa aluatul cu furculita din loc in loc, pentru a nu se umfla, iar daca se umfla putin, scoate tava si mai trage-i o sesiune de intepaturi cu furculita si nu te panica, ca da inapoi! Aluat de tarta o sa ai si chiar foarte bun, nu vre-un chek necrescut, garantez pentru asta!



Daca vei coace separat aluatul de tarta, atunci cand o potrivesti in tava, pe hartie de copt, evident, dai cut/paste astfel incat aluatul sa se ridice pe margini-pentru ca sa o poti umple cu usurinta cu crema-si sa le depaseasca, rasfrante in exterior macar cativa mm. Doar asa aluatul se va coace cu margini. Eu am taiat exact cat tava si m-am trezit ca marginea alunecase pe fundul tavii, peste aluatul care il acoperea si a trebuit sa intervin brutal cu o furculita si sa intind efectiv aluatul aglomerat pe laturi si sa reconstruiesc marginile(deci sa nu o tai ca in imagini, ci sa lasi putin marginile rasfrante!).



Tips

Daca tot ai murdarit mixerul cu un aluat, poti face inca o portie de aluat si sa il tii la congelator pana il vei folosi.

Aluatul scos din cuptor este usor elastic, asa ca in acel moment trebuie luat din forma, sau manipulat in orice fel vrei, pentru ca dupa racire devine casant. Eu am pastrat aluatul in tava, ca sa fiu sigura ca marginile mele rezista greutatii cremei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!