15 ianuarie 2011

Jardinièra de la fereastra bucatariei-2. Cimbrisor

Cimbrisorul sau cimbrul salbatic



Cimbrisorul sau Thymus vulgaris este una din plantele mele aromatice favorite. Are un gust delicat de cimbru, este extrem de decorativ si se combina perfect cu orice carne sau branza.

Este foarte simplu de cultivat in jardiniera ta de la fereastra pentru ca cimbrisorul creste singur, fara ifose, fara ingrijiri speciale. Cumpara semintele de cimbrisor din supermarket si sadeste-le la inceputul primaveri, adica prin martie, in jardiniera, intr-un spatiu delimitat. In aproximativ 2-3 saptamani creste aproximativ 5-6cm, are gust si va continua sa creasca daca il tai. Il tunzi cu foarfeca la nevoie, pentru ca el creste abundent.



Fie ca il toci in blender si il amesteci cu crema de branza pentru o crema de branza aromata, fie ca pui un fir intreg in sosul pentru paste sau la o lasagna, cimbrisorul tau va creste abundent in jardiniera si va oferi arome fine mancarurilor tale.

Cimbrisorul este in acelasi timp si o planta decorativa, pentru ca el se revarsa din jardiniera ta, verde si vesel, chiar cu niste floricele mici si mov la un moment dat.



Jardinera de la fereastra bucatariei-1-Lamaita

2 comentarii:

  1. Este super ,are o aroma mai placuta ,putin lamaios.
    Am reusit sa gasesc seminte ,cam tarziu dar tot le-am pus ,am pus prin recipiente de tot felul si intr-un final cand am scos cimbrul l-am plantat si pe parcela .
    Saptamana trecuta l-am scos ca se anuntase bruma si vreme rece.
    Cand ma gandesc ca nu eram fan cimbru cu ani in urma iar acum am cultivat masiv trei soiuri de cimbru.
    Eu il folosesc acum cam la tot ce gatesc.
    Succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihaela, sa fiu cinstita mi se pare extrem de fin si il folosesc aproape tot timpul de decor. Un sandvis daca fac si am un musafir, arunc acolo si un fir de cimbrisor! rezultatul? un zambet!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!