10 decembrie 2010

Vitel cu piper verde

Vitel cu piper verde


Sau “filetto al pepe verde” cum ar zice italienii dar este doar varianta aromata si cremoasa pentru friptura simpla de vitel.

Este un fel de mancare pe care de multe ori o consideri atat de greu si de complex de realizat, astfel incat o mananci doar cand esti la restaurant, dar, credeti-ma pe cuvant ca este simplu de facut acasa.

Poti face o cina romantica, gourmet, pentru iarna, de vitel cu piper verde cu sos cremos de smantana si piper verde.




Dificultate-medie

Timp-30min
Cost-mediu

Ingrediente

  • -Piper verde, 2 linguri, in saramura-gasiti in supermarket de la maxim’s, la borcan, aprox 6 lei borcanul
  • -150-200g de carne de vitel de persoana, cam 300-350g pentru 2 persoane, este foarte important sa fie vitel si nu mama lui, vaca, ca in aceasta reteta nu se poate fierbe mult carnea
  • -200g smantana dulce, de aceea uht, care rezista la fierbere, 30% grasime—cutiutele acelea mici din Mega sunt perfecte
  • -Sare de mare


Mod de preparare
Se taie felii carnea, se presara cu piper verde, se inveleste in folie de copt si se bat cu ciocanul de snitele astfel incat sa se bata si carnea si piperul care va intra in carne.


Dupa ce le-ati batut, le puneti intr-o farfurie pana sa incepeti sa le puneti in tigaie.



In tigaie, topiti o lingura de unt, adaugati o lingura de piper verde si fripturile de vitel.


Rumeniti bine pe o parte si pe alta, dupa care le scoateti pe o farfurie, o acoperiti, ca sa le tineti la cald.


Adaugati in tigaie 200ml de smantana dulce si lasati la foc mic sa se reduca putin si sa se aromatizeze cu piperul verde ramas in tigaie.


Reteta originala prevede adaugarea unui paharel de brandy, asa ca am lasat tigaia pe foc, am cautat in dulapul cu bauturi si nu am gasit brandy. M-am intors la sosul meu din tigaie, l-am gustat si mi s-a parut delicios, asa ca....daca aveti brandy, adaugati 50ml, daca nu....nu e nicio tragedie. Dupa ce sosul este gata se sareaza si se pun iar friprurile de vita in tigaie, ca sa se acomodeze si ele cu sosul!


Dupa 2-3 minute, la foc mic, este gata!



Tips

Daca vrei sa pui o garnitura pentru aceasta friptura de vitel cu piper verde, iti sufgerez sa faci niste paste scurte, al dente pe care sa le pui in sosul acesta fabulos de smantana si piper verde, cum am facut eu.

Este imposibil sa rezisti tentatiei de a aduna si ultima picatura de sos din farfurie!
Ai o cina rapida si atat de gustoasa in numai 30 min!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!