11 decembrie 2010

Turta dulce

Turta dulce este de fapt nu o paine indulcita ci mai degraba un amalgam de arome. Nu cred ca as manca turta dulce in plina vara, dar iarna......si daca tot a inceput sa ninga afara am chemat o prietena buna, cea mai buna, si ne-am apucat sa modelam forme de turta dulce si mai ales sa le decoram! Asa ca, chemati o pietena, sau daca aveti copii faceti o zi de lucru manual in bucatarie! Eu faceam turta dulce iar prietena mea, Ramona, le decora, ca un copil! Au iesit niste turte dulci pictate naiv, colorate, pe care nu stiam daca sa ma indur sa le mananc sau sa le las sa impodobesc bradul cu ele....nu sunt foarte hotarata, dar pana una alta, le mananc cu cafea sau vin, depinde de momentul zilei:mic dejun sau cina.


Asa ca daca afara ninge si este frig ce alceva decat sa inabusiti casa in arome de cuisoare, scortisoara, ghimbir si vin fiert??? Am zis vin fiert? Pai ce alta bautura gasiti mai potrivita decat vinul fiert pentru turta dulce? Daca aveti copii le puteti da si cu lapte, dar noi, cei majori, sa avem doar obligatii si atat? E dreptul nostru sa avem vin fiert de cate ori avem turta dulce!

Acum, eu nu stiu cum sa cataoghez reteta asta: ca si ora de pictura, ca joaca sau ca reteta de prajituri, pentru ca aici le faci pe toate trei.



http://www.youtube.com/watch?v=r461Aa5ZDCM

Dificultate-simplu
Timp-2ore, v-am spus eu ca e o idee buna sa chemati copii si prietene in bucatarie, ca dureaza!
Cost-mediu

Ingrediente
  • 500g faina
  • 200g miere
  • 200g zahar
  • 100g unt,80% grasime
  • 1praf de copt
  • 1 lingurita de bicarbonat
  • 2 lingurite de ghimbir
  • 1 lingurita de pudra de cuisoare, eu le-am macinat in masina de rasnit cafeaua
  • 1 lingurita de scortisoara, pudra
  • 1 lingurita de nucsoara, pudra
  • Coaja rasa de la o lamaie, acum ca scriu imi dau seama ca am uitat sa o pun
Decor

  • Un albus de ou
  • 150-200g g zahar pudra
  • 2-3 coloranti alimentari, asa, de distractie

Mod de preparare


Intr-un castron mare, puneti faina, pudrele aromate de ghimbir, de cuisoare, de scortisoara, de nucsoara, adaugati bicarbonatul si praful de copt, nestinse, ca le inactivati.

Intr-o cratita, topiti zaharul, mierea si untul pe foc.



In momentul in care sunt topite le puneti peste faina si pudrele aromate si amestecati la inceput cu furculita si apoi cu mana pana rezulta un aluat destul de consitent.


Se intind foi, cam de 3-4mm si se decupeaza cu ajutorul formelor. Am vazut unele foarte dragute, forme de plastic, la carrefour, cam 5lei, asa ca daca aveti de gand sa faceti diverse forme de biscuiti, le puteti cumpara.


Eu stiam ca am forme, dar cred ca le-am ratacit pe undeva, si nu am mai gasit decat o steluta, asa ca, am facut o galaxie de stelute....


Dar voi puteti fac brazi, inimioare, iepurasi si mai stiu eu ce forme......
Eh, aici se termina reteta si incepe joaca, pentru ca dupa ce ati taiat in forme turta dulce, ea se pune in tava, pe hartie de copt si se decoreaza.


Pentru decor puneti intr-un castronel o lingura doua de albus de ou si adaugati zahar pudra pana se face o pasta consistenta pe care o intindeti pe turta dulce ca si untul pe felia de paine.

Am separat in mai multe cescute pasta alba si am picurat cate o picatura de colorant alimentar si am lasat-o pe Ramona sa se joace ea si sa picteze stelutele mele de turta dulce.

Rezultatul? Niste stelute albe, cu picatele in culori diferite!


Se tin cam 10min l cuptor, la foc mic si se tin sa se racoresca, apoi se pun in cutii de plastic, inchise bine, ferite de umezeala pana se consuma pana la ultima firimitura!


Tips

Sunt foarte gustoase si aromate, amuzante si merg perfect la desert sau mic dejun

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!