28 decembrie 2010

Tarta cu praz

Suntem intr-o perioada in care suntem satui de porc, de sarmale, de carnati si alte bunatati de care, evident, am abuzat de Craciun.


Vroiam ceva usor, dar nu foarte usor, asa ca tot cautand prin camara am gasit 2 fire amarate de praz, usor uscate, de care uitasem, evident, in ladita cu cartofi. Le-am luat, le-am spalat, le-am curatat si am adaugat tot felul de chestii de prin frigider pana mi-au placut la gust.


De fapt, asta este bucataria: pleci de la un ingredient, adaugi una, alta, dupa gust, pana esti multumit de rezultat.

Asa ca am facut o tarta cu praz, usoara, dar nu foarte, pentru ca am pus tot felul de branzeturi din frigider care au ingreunat tarta mea. Este foarte simplu de facut, iar daca nu ai aluat de tarta si nici chef sa faci, o transformi intr-o frittata cu praz si branza la cuptor!

Dificultate-simplu

Timp-15min si 20min pentru copt
Cost-mediu



Ingrediente

  • 2-3 fire de praz
  • 2 felii dintr-o telina mai mare, facultativ
  • 150-200g de branza-de care ai: de capra, de oaie, telemea, branza dulce, iar daca ai mai multe feluri combina-le
  • 4 oua
  • 50g unt
  • 50ml vin sec
  • Piper proaspat macinat
  • Un praf de sare
  • Aluat simplu de tarta, facultativ


Mod de preparare


Cureti prazul si il tai rondele. Eu nu aveam suficient asa ca am adaugat si niste telina, cam 2 felii mari, taiata bastonase, asa ca daca aveti suficient, telina nu este obligatorie.


Se calesc toate in tigaie cu 50g unt, se adauga piper si un praf de sare si se tin pana sunt rumenite si moi.
Se adauga 50ml vin sec, rosu sau alb, dupa cum gasiti prin frigider. Eu am gasit un vin rosu, asa ca l-am adaugat si l-am lasat sa se reduca.

Atunci cand prazul este inmuiat si vinul a scazut este gata, asa ca opriti focul.
Intr-un castron, radeti branza pe care ati gasit-o prin frigider fara sa va fie teama ca nu iese buna. Nu uitati ca branza merge foarte bine cu prazul, asa ca, puteti combina diverse branzeturi, fie ca este branza dulce sau telemea, fie ca este un cas sau cascaval!


Adaugati 4 oua si amestecati. Adaugati prazul din tigaie si amestecati.

Daca nu aveti aluat de tarta si nici chef sa faceti unul, desi gasiti reteta aici, nu este o mare problema, pentru ca in acest moment o transformati in “Frittata italiana” adica o omleta simpla, dar o bagati la cuptor, intr-o forma joasa, tapetata cu hartie de copt si iese un antipasti sau o cina excelenta.


Daca totusi v-ati facut aluatul de tarta il scoateti din frigider si il intindeti astfel incat sa acopere forma de tarta si peretii laterali. Il intepati cu furculita si adaugati umplutura. Daca vreti sa va jucati cu ceva aluat ramas, puteti face un grilaj de aluat peste tarta, daca nu....este perfect, pentru ca va arata foarte bine oricum.
Lasati-o la cuptor cam 20-30min la foc mediu, pana devine aurie iar umplutura nu mai este lichida.

Daca ati facut-o sub forma de omleta, sa fim seriosi, sunt sigura ca veti sti cand este gata.
Lasati-o sa se raceasca.


Tips

Este excelenta calduta sau rece, ca si cina sau ca si antipasti sau fingerfood.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!