19 decembrie 2010

Marmelada de portocale

Marmelada de portocale



In sfarsit a venit iarna care… ati ghicit , care ne-a luat pe nepregatite si anul asta! Cred ca este vorba de un joc de-a baba-oarba intre noi si iarna si am impresia ca mereu suntem in rolul babei oarbe! Pe mine iarna ma face sa ma simt copil: imi ingheata nasul, ma uit mirata la cum ninge afara si cand vin spre casa, seara, o iau prin putina zapada ramasa neumblata. Imi place aerul asta rece, de consistenta sticloasa, care atunci cand il tragi in plamani pare aproape solid, imi place ca palma asta de zapada ascunde mizeria si imi place sa stau in casa, lipita de calorifer, sa ma uit cum ninge si sa mananc portocale. Pentru mine portocala inseamna iarna. Nu pot sa beau nici macar suc de portocale proaspete vara, pentru ca am o senzatie ciudata, pentru ca nu e iarna. Imi amintesc cand eram copil, si aveam portocale aproape verzi pe care le punea mama sa se “coaca” pe dulap si pe care le mancam, intrerupta de strambaturi, ca erau asa de acre!!! Cate o data mi se par portocalele astea, de acum, cam prea dulci, nu vi se pare si voua asa?

Pentru ca facusem deja marmelada de lamai, am vrut sa o incerc pe cea de portocale, asa ca am luat 5 portocale mari si am facut o marmelada parfumata si delicioasa.

 Dificultate-simplu

Timp-1-2ore
Cost-ieftin

Ingrediente

  • 5-6 portocale mari
  • 300g zahar
  • 5-6 cuisoare
  • 200ml apa







Mod de preparare

Curatati portocalele de coaja, pe care le puteti pune pe o farfurie ca sa aromati casa, mai putin cateva pe care le pastrati sa le puneti in marmelada, pentru mai multa savoare, dar dupa ce indepartati cat mai multa din partea alba. Curatati portocala, fiecare felie de pielita alba pentru ca va usor amara-evident ca mie mi-a fost lene sa le curat si a iesit cu o usoara tenta amaruie, asa ca data viitoare, fac exact cum scriu aici.

Adaugati 2-3 fasii de coaja, cuisoarele, zaharul si apa si lasati sa fiarba la foc mic. Pentru un motiv nestiut de mine, marmelada de portocale fierbe mult timp inainte sa se lege, asa ca o puteti baga chiar in cuprtor, ca sa nu riscati sa se lipeasca.

Se pune fierbinte in borcane.

Tips

Este delicoasa la micul dejun pe paine prajita si unt, cafea neagra sau lapte. La fel de bine mi se pare ca ar sta pe vre-o prajitura cu blat negru de cacao!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!